Teleste toimittaa ensimmäiset kaupalliseen käyttöön tarkoitetut 1,8 GHz:n älyvahvistimet Pohjois-Amerikkaan

TURKU – 11 maaliskuuta 2024 – Teleste on saavuttanut Pohjois-Amerikassa, toimialansa ensimmäisenä, tilanteen, jossa DOCSIS 4.0 -yhteensopivat 1.8GHz ICON -älyvahvistimet ovat läpäisseet asiakkaan hyväksyntätestaukset ja tuotteet ovat edenneet kenttäkäyttöönottoihin. Telesten omaa, pitkälle automatisoitua tehdasta, hyödynnetään näiden älykkäiden vahvistinten massatuotannossa. Volyymien kasvaessa, tehtaalla on kyky nopeasti kasvattaa älyvahvistinten tuotantokapasiteettia. Neljä pohjoisamerikkalaista operaattoria on vahvistanut Telestelle älyvahvistintilaukset. Toimitukset aloittavat näiden operaattoreiden verkkopäivitykset. 1,8 GHz:n älykkäät vahvistimet tuovat kaapelioperaattoreille merkittäviä etuja, kuten parannuksia verkon maksiminopeuteen, laatuun, verkon käytettävyyteen ja palvelutasoon.

“Toimialan lupaus 10 gigabitin tiedonsiirtonopeuksista on muuttumassa todellisuudeksi”, iloitsee Hanno Narjus, Telesten Broadband Networks -liiketoimintayksikön johtaja. ”Kun kaapelioperaattorit ja teknologiatoimittajat sitoutuivat yhteiseen visioon 10 Gbps-tiedonsiirtonopeuksista asiakkaille, tiesimme että lupauksen lunastaminen vaatii paljon työtä. Koemme Telestellä ylpeyttä  siitä, että voimme ilmoittaa alan ensimmäisten kaupallisten toimitusten aloittamisesta. Haluan kiittää asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme ja Telesten tiimiä tämän virstanpylvään mahdollistamisesta.”

Telesten tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja Pasi Järvenpää kertoo, että Teleste on hyvin valmistautunut tuotantovolyymien kasvuun.

– ”Telesten pitkälle automatisoitu tuotantoprosessi takaa vaatimustenmukaisuuden myös suurissa tuotantomäärissä. 1,8 GHz:n vahvistimet ovat Telesten valikoimassa kolmannen sukupolven älylaitteita. Tuotantoympäristö on älykkään vahvistimen olennainen jatke, ja prosessia onkin parannettu kolmen tuotesukupolven ajan. Kehitystyön tuloksena prosessi on laajasti automatisoitu ja helposti skaalautuva. Korkea automaatioaste varmistaa tasaisen laadun ja poistaa inhimillisiä virheitä. Tuotantoprosessimme ainutlaatuinen piirre on tuotteeseen sisäänrakennettu älykkyys, joka mahdollistaa loppukokoonpanon aikana tuotteen automaattisen virityksen ja testauksen”.

Lisätietoja Telesten 1,8 GHz:n ja DOCSIS 4.0 -teknologioista on saatavilla Telesten verkkosivuilta. Tutustu myös Teleste Interceptin verkkosivuille, jos haluat tutustua älykkäiden vahvistimien tarjontaamme Pohjois-Amerikan markkinoille.

Vilma Westerlund
Viestintäjohtaja, Teleste Oyj
Email: vilma.westerlund@teleste.com

Telesten teknologioilla ja tuotteilla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa niin virtuaalisesti kuin maailmanlaajuisen myyntiverkoston kautta. Vuonna 2023 Telesten liikevaihto oli 151,3 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 800 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme www.teleste.com