Belgialainen Fluvius päivittää kaapeliverkkonsa Telesten optisilla verkkolaitteilla

TELESTE OYJ    SIJOITTAJAUUTINEN    12.4.2019  KLO 14:30

BELGIALAINEN FLUVIUS PÄIVITTÄÄ KAAPELIVERKKONSA TELESTEN OPTISILLA VERKKOLAITTEILLA

Teleste on valittu optisten verkkolaitteiden toimittajaksi belgialaisen Fluviuksen verkkopäivityshankkeeseen. Raamisopimus sisältää yli 750 Telesten optista AC8810 verkkolaitetta ja toimitus tapahtuu vuoden 2021 loppuun mennessä. Sopimuksen arvo on noin 1,1 miljoonaa euroa.

Fluviuksen omistaa 14 kuntayhtymää. Se on Belgian Flanderin alueen suurin monialatoimija, joka tarjoaa palvelujaan koteihin ja työpaikoille sähkö- ja kaapeliverkon kautta. Yhtiön hallinnoiman kaapeliverkon piirissä oli vuonna 2018 noin 500 000 kotitaloutta.

Kaapeli-infrastruktuurin päivittämisellä yhtiö varmistaa sen laajakaistapalveluiden tilaajille suuria datansiirtonopeuksia vaativan tarjonnan myös tulevaisuudessa.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2018 Telesten liikevaihto oli 250 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1400 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

LISÄTIETOJA: Toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara, puh:02 2605 611