CableLabsin 10G Showcase -tapahtumassa havainnollistettiin toimiva 1,8 GHz:n verkko

TURKU, 4.5.2022 – Teleste osallistui ensimmäiseen menestyksekkääseen DOCSIS® 4.0 Extended Spectrum DOCSIS (ESD) -teknologian demonstraatioon, jossa kaapeliverkko oli koostettu usemman vahvistimen muodostamasta kokonaisuudesta. Demonstraatio toteutettiin CableLabsin järjestämässä 10G Showcase -tapahtumassa Coloradossa, Yhdysvalloissa. Tapahtuma kokosi johtavat kaapelioperaattorit ja teknologiatoimittajat saman katon alle edistämään tulevaisuuden huippunopeita laajakaistapalveluja ja havainnollistamaan kaapeli-infrastruktuurin potentiaalia HFC-verkkojen tiedonsiirtonopeuden ja ‑kapasiteetin kasvattamisessa.

Tilaisuudessa toteutettiin Telesten ja muiden nimekkäiden laitetoimittajien laitteilla kokonainen 1,8 GHz:n järjestelmä, jonka avulla havainnollistettiin DOCSIS 4.0 -verkkojen ylivertaista suorituskykyä. Järjestelmä sisälsi neljä Telesten 1,8 gigahertsin sarjaan asennettua ICON-vahvistinta ja se tuotti nopeustestissä 8,9 Gbps:n latausnopeuden ja 6,2 Gbps:n paluusuunnan nopeuden. Testiasennuksen neljän vahvistimen lisäksi 1,8 gigahertsin teknologia mahdollistaa pidemmätkin sarjakytkennät, mikä tukee toimialalla yleisesti käytössä olevia infrastruktuureita ja mahdollistaa 1,8 gigahertsin päivitykset olemassa olevien vahvistimien paikoille.

Kaapelitoimialalla tarkastellaan nyt perusteellisesti 10G-laajakaistanopeuksien toteuttamista kuluttajille ja olikin hienoa saavuttaa tämä tärkeä välitavoite yhdessä CableLabsin ja alalla aktiivisten kollegoidemme kanssa. Tämä vahvistaa kaapelioperaattorien luottamusta siihen, että panostaminen DOCSIS 4.0 ESD -teknologiaan on kannattavaa – mikä puolestaan vie eteenpäin 1,8 GHz:n verkkopäivityksiin tähtääviä strategioita”, kommentoi Telesten Networks-liiketoiminnan johtaja Hanno Narjus. ”Olemme tyytyväisiä laitteidemme suorituskykyyn sekä teknisten tiimiemme vahvaan työpanokseen ja määrätietoisuuteen. Olemme luoneet vahvistinperheen, joka vastaa tulevaisuudessakin alan vaatimuksiin siirryttäessä kohti korkeamman taajuuden verkkoja.

Teleste on johtava HFC-verkkojen teknologiatoimittaja, joka hyödyntää tuotteissaan sekä perinteisen RF-teknologian osaamistaan että uusien älyvahvistimien mahdollistamaa automaatiota. Ensimmäiset 1,8 gigahertsin vahvistimet Intelligent Networks -portfoliossamme esiteltiin vuonna 2021. Nämä vahvistimet tarjoavat Pohjois-Amerikan kaapelioperaattoreille ratkaisun, joka varmistaa verkon hyvän suorituskyvyn kaikissa olosuhteissa. Laitteiden plug-and-play-toiminnallisuuden ansiosta myös niiden säätäminen kentällä onnistuu helposti yhdellä napin painalluksella.

Lue lisää asiantuntijoidemme näkemyksiä 1,8 gigahertzin verkoista ja älykkäästä teknologiasta verkkosivuiltamme.

Mirkka Lamppu
Viestintäjohtaja, Teleste Oyj
mirkka.lamppu@teleste.com

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2021 Telesten liikevaihto oli 144 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli noin 860 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja saa osoitteesta www.teleste.com sekä seuraamalla Telesteä Twitterissä käyttäjätunnuksella @telestecorp.

Telesten laajakaistaverkkoteknologioita edustaa Pohjois-Amerikassa Teleste Intercept. Lisätietoja:www.telesteintercept.com.