CAF on valinnut Telesten junajärjestelmät Lontoon Docklands Light Railwayn juniin

TELESTE OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN    1.12.2020 klo 13:00

Teleste toimittaa junajärjestelmiään juniin, joita CAF toimittaa Transport for Londonin Docklands Light Railwaylle. Telesten ja CAF:n välisen sopimuksen mukaan junajärjestelmät toimitetaan vuosien 2021–2023 aikana. Toimitus sisältää matkustajainformaatio-, kuulutus- ja videovalvontajärjestelmät sekä uusimmat ultraleveät TFT-näytöt 43:een viiden vaunun automatisoituun kevytmetrojunaan. Ensimmäiset niistä otetaan matkustuskäyttöön vuonna 2023.

Itä-Lontoon Docklands Light Railway on Iso-Britannian vilkkain rautatieverkko ja sen vuosittainen matkustajamäärä yltää 122 miljoonaan. Uudet junat tulevat lisäämään reitin kapasiteettia jopa 30 % ja näin ne pystyvät vastaamaan alueen jatkuvasti kasvavaan julkisen liikenteen matkustajien, työpaikkojen ja asuntojen määrään. Lisäksi uudet junat parantavat matkustuskokemusta, kun tarjolla on entistä enemmän reaaliaikaista matkustustietoa, mikä onkin yksi keskeisistä Telesten matkustajainformaatiojärjestelmän mahdollistamista toiminnoista.

LISÄTIETOJA: Toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara, puh:02 2605 611