CANAL DIGITAL CABLE TV VALITSEE TELESTEN TOIMITTAJAKSI SEURAAVAN SUKUPOLVEN LAAJAKAISTAVERKON UUDISTAMISPROJEKTIINSA

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE   29.9.2015  KLO 10:30

Teleste on allekirjoittanut raamisopimuksen norjalaisen Telenorin tytäryhtiön Canal Digital Cable TV:n kanssa koskien tilaajaverkkotuotteiden toimituksia Canal Digitalin HFC 2.0 verkkoinvestointiprojektiin. Raamisopimuksen mukaan Teleste toimittaa Canal Digitalille 1,2 GHz optisen transmissioratkaisun sekä koaksiaalivahvistimet, jotka mahdollistavat DOCSIS 3.1 standardin mukaiset huippunopeat laajakaistayhteydet HFC-tilaajaverkon yli. DOCSIS 3.1 standardi mahdollistaa usean gigabitin laajakaistanopeuksien tarjoamisen kotitalouksille.

Tämä kaapeliverkon uudistusinvestointi on Euroopan laajuisesti merkittävä ja ensimmäinen DOCSIS 3.1 standardiin pohjautuva päivitysprojekti Pohjoismaissa. Telesten valintaa edelsi perusteellinen tarjousprosessi, jossa valinnan ratkaisi Telesten tarjoaman ratkaisun tekninen suorituskyky, kilpailukykyinen hinta sekä välitön valmius toimittaa DOCSIS 3.1 standardin kriteerit täyttävä tilaajaverkkoratkaisu. Sopimus ajoittuu vuosille 2015-2019 ja sen kokonaisarvo ylittänee 15 miljoonaa euroa.

Canal Digital on suurin HFC-teknologiaan pohjautuvien kaapeli-TV- ja laajakaistapalvelujen toimittaja Norjassa.

Teleste on kansainvälinen teknologiakonserni, joka kehittää ja tarjoaa video- ja laajakaistateknologioita sekä niihin liittyviä palveluita. Teknologiatarjontamme edistää päivittäisen elämän sujuvuutta ja turvallisuutta. Liiketoimintamme ydin on video – videon ja datan käsittely, siirto ja hallinta. Asiakaskuntamme koostuu kaapeli- ja teleoperaattoreista sekä julkisen sektorin organisaatioista. Toimintamme on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Video and Broadband Solutions ja Network Services. Molemmilla alueilla olemme maailman johtavia yrityksiä ja teknologisia edelläkävijöitä. Video and Broadband Solutions keskittyy tilaajaverkkojen ja videovalvonta- ja informaatiosovellusten tuoteratkaisuihin. Network Services tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluita tilaajaverkkojen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon. Vuonna 2014 Telesten liikevaihto oli 197 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli yli 1400 henkilöä. Telestellä on koko maailman kattava toimipisteverkosto ja yli 90 % liikevaihdosta kertyy Suomen ulkopuolelta. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja: www.teleste.com

Toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 866 tai 0400 747 488