MAHDOLLINEN TULEVA MUUTOS EM GROUPIN OMISTUKSESSA TELESTE OYJ:ssä

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE    29.8.2016    KLO 10:00

MAHDOLLINEN TULEVA MUUTOS EM GROUPIN OMISTUKSESSA TELESTE OYJ:SSÄ

Teleste on tänään vastaanottanut yhtiön hallituksen puheenjohtaja Timo Miettiseltä Teleste –osakkeiden (FI0009007728, TLT1V) omistuksen muutosta koskevan ilmoituksen, jonka Teleste julkistaa siihen mahdollisesti sisältyvän sisäpiiritiedon takia:

EM Group Oy:n hallitus on allekirjoittanut jakautumissuunnitelman, jossa ehdotetaan, että EM Group Oy jakautuisi kokonaisjakautumisessa kolmeen uuteen vastaanottavaan yhtiöön. Näistä yhtiöistä jakautumissuunnitelmassa nimetty uusi Tianta Oy (vaihtoehtoisesti Taanti Oy) tulisi jakautumissuunnitelman mukaan omistamaan EM Group Oy:n tämän hetkisen noin 23,23 %:n omistusosuuden Teleste Oyj:ssä. Jakautumisen täytäntöönpanon rekisteröinti on tarkoitus toteuttaa 1.1.2017.

Jakautumissuunnitelman allekirjoittamisen yhteydessä Timo Miettinen on sopinut yhdessä muiden EM Group Oy:n osakkeenomistajien kanssa, että vastaanottaneiden yhtiöiden omistuksia järjestellään uudelleen jakautumisen jälkeen (mutta kuitenkin ennen 31.1.2017) siten, että Timo Miettinen tulee omistamaan 60 % Tianta Oy:stä (”Omistusjärjestely”). Tällöin Tianta Oy:n omistus Teleste Oyj:ssä tulisi Timo Miettisen määräysvaltaan. Omistusjärjestelyn toteuttaminen on vielä ehdollinen muiden muassa verokäsittelyn varmistamiselle.

Tietoja omistuksen muutoksesta:

1. Kohdeyhtiön nimi

2. Ilmoittajan nimi
Timo Ensio Miettinen

3. Peruste ilmoitukselle
EM Group Oy:tä koskevan jakautumissuunnitelman allekirjoitus ja EM Group Oy:n osakkaiden välinen sopimus, joka toteutuessaan johtaa Teleste Oyj:n osakkeiden omistuksen muutokseen.

4. Osakkeenomistaja Omistusjärjestelyn jälkeen
Tianta Oy (vaihtoehtoisesti Taanti Oy), joka rekisteröidään jakautumisen täytäntöönpanon yhteydessä.

5. Jakautumissuunnitelman ja sopimuksen allekirjoituspäivämäärä
26.8.2016

6. Suunniteltu Omistusjärjestelyn ajankohta
1.1.2017 – 31.1.2017

7. Suoraan omistettujen osakkeiden lukumäärä ja äänimäärä ilmoituspäivänä
1.831 osaketta ja ääntä (noin 0,01 % Telesten osakkeista ja äänistä)

8. Omistusjärjestelyn jälkeen välillisesti Tianta Oy:n kautta hallittujen kohdeyhtiön osakkeiden lukumäärä ja äänimäärä 4.409.712 osaketta ja ääntä (noin 23,23 % Telesten osakkeista ja äänistä)

9. Suoraan ja välillisesti omistettujen osakkeiden ja äänten yhteismäärä Omistusjärjestelyn jälkeen 4.411.543 osaketta ja ääntä (noin 23,24 % Telesten osakkeista ja äänistä)

10. Muita tietoja
Omistusmuutoksen toteuttaminen on ehdollinen muiden muassa EM Group Oy:n yhtiökokouksen hyväksynnälle ja jakautumisen täytäntöönpanon rekisteröinnille.

Hallituksen puheenjohtaja Timo Miettinen, puh 0400 713 027
Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 611 tai 0400 747 488