Stadler on valinnut Telesten kokonaisvaltaisen junajärjestelmäratkaisun Merseytravel-metrojuniin Britanniassa

TELESTE OYJ   SIJOITTAJAUUTINEN     21.5.2018   klo 10:15

STADLER ON VALINNUT TELESTEN KOKONAISVALTAISEN JUNAJÄRJESTELMÄRATKAISUN MERSEYTRAVEL-METROJUNIIN BRITANNIASSA

Stadler on valinnut Telesten junavaunuratkaisun Merseytravel-metrojuniin Britanniassa. Ratkaisu toimitetaan Liverpoolin kaupunkialueelle vuoteen 2020 mennessä ja se otetaan käyttöön 52 junassa, jotka suunnitellaan vastaamaan Merseyrail-metroverkossa matkustavien asiakkaiden erityistarpeita. Sopimus sisältää option järjestelmän toimittamisesta 60 lisäjunaan.

Telesten ratkaisun avulla voidaan toteuttaa kokonaisvaltainen junajärjestelmä, johon kuuluvat kaikki sujuvan ja turvallisen matkustajakokemuksen takaavat osajärjestelmät ja komponentit. Lisäksi kehittynyt kalustonhallintajärjestelmä antaa mahdollisuuden etähallita kaikissa junissa käytettävää sisältöä ja varmistaa sisällön välittämisen jopa liikkuviin kulkuneuvoihin.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2017 Telesten liikevaihto oli 235 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1500 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Jukka Rinnevaara, puh. 02 2605 611