Stofa ja Teleste sopivat laite- ja palvelutoimituksista Stofan DOCSIS 3.1-verkkopäivitysprojektiin

TELESTE OYJ    SIJOITTAJAUUTINEN   30.5.2017    KLO 15:00

STOFA JA TELESTE SOPIVAT LAITE- JA PALVELUTOIMITUKSISTA STOFAN DOCSIS 3.1-VERKKOPÄIVITYSPROJEKTIIN

Teleste on allekirjoittanut raamisopimuksen Stofan kanssa uuden sukupolven verkkolaitteiden ja –palveluiden toimittamiseksi projektiin, jossa Stofan kaapeliverkko päivitetään DOCSIS 3.1-teknologian mukaiseksi. Sopimus jatkaa Telesten ja Stofan pitkäaikaista verkkolaiteyhteistyötä, joka nyt laajenee koskemaan myös verkkopalveluita. Kaksivuotisen sopimuksen arvon odotetaan ylittävän 7 miljoonaa euroa.

Stofa on Tanskan toiseksi suurin kaapeliverkko- ja valokuitupohjaisia TV-palveluja kuluttajalaajakaistaverkossa tarjoava yhtiö. Yhtiö panostaa korkeaan asiakastyytyväisyyteen sekä laadukkaiden ja joustavien palveluiden tarjoamiseen asiakkailleen. Valmistuttuaan tämä uusi verkkopäivitys mahdollistaa 1Gbit/s verkkonopeudet Stofan kaapeliverkossa – tarjoten asiakkaille vaivattoman ja luotettavan pääsyn kaikkiin Internetin video- ja TV-palveluihin.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme palveluja, jotka ovat enemmän kuin pelkkä Internet”, kertoo Stofan toimitusjohtaja Ole Fruekilde. “Korkean asiakastyytyväisyyden perusta ovat luotettavat ja nopeat laajakaistayhteydet, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeita – haluavat he sitten lukea sähköpostia tai katsoa videoita ja TV-ohjelmia Internetistä, mikä vaatii suurempaa tiedonsiirtokapasiteettia. Yhteistyössä Telesten kanssa olemme parantaneet verkkomme luotettavuutta viime vuosien aikana ja olemme iloisia siitä, että voimme jatkaa yhteistyötämme päivittämällä verkkomme vastaamaan tulevaisuudessa edelleen kasvavia kapasiteettivaatimuksia.”

Teleste toimittaa projektiin uuden sukupolven älykkäitä vahvistimia ja RF-passiiveja sekä suunnittelupalveluja. Verkkopäivityksen nopean ja sujuvan toteutuksen takaamiseksi Teleste toimittaa Stofalle myös verkonsuunnittelupalveluja. Korkealaatuiset laitteet ja palveluosaaminen yhdistämällä voidaan varmistaa, että Stofan asiakkaat saavat täyden hyödyn verkon kasvavasta kapasiteetista ja suuremmista tiedonsiirtonopeuksista.

”Olemme iloisia siitä, että voimme jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Stofan kanssa suunnittelemalla ja rakentamalla verkkoja sekä nykypäivän että tulevaisuuden tarpeisiin. Asiakkaiden palveluodotuksiin vastaaminen edellyttää korkealuokkaisia verkkoja, joiden tiedonsiirtokapasiteetti on suuri ja jotka ovat optimaalisen luotettavia. Uskomme vahvasti siihen, että viimeisen teknologian mukaiset verkkotuotteemme ja suunnitteluosaamisemme ovat yhdistelmä, jonka avulla Stofan verkko voidaan päivittää vastaamaan kuluttajien palveluodotuksia aina pääkeskuksesta koteihin saakka”, sanoo Hanno Narjus, Telesten verkkotuotteiden liiketoimintajohtaja.

Stofan 700 ammattilaista tekevät päivittäin töitä tarjotakseen kuluttajille parempia digitaalisia palveluja. Yhdessä TV-, laajakaista- ja telecom-asiakkaidensa kanssa Stofan tavoitteena on tehdä Tanskasta digitaalisen toiminnan kärkimaa. Stofan omistaa SE, moderni energia- ja telecom-yhtymä, joka tarjoaa yli 700 000 kuluttajalle mm. sähköä ja energian kulutuksen optimointia, laajakaista- ja kuituverkkoja sekä kaapeli-TV -palveluja. Yhtiön 1500 työntekijää toimivat eri puolilla Tanskaa. SE:n visiona on tulla Tanskan johtavaksi, lisäarvoa tuottavaksi energia- ja telecom-yhtiöksi, joka on mukana luomassa kestävää tietoyhteiskuntaa.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2016 Telesten liikevaihto oli 260 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli yli 1500 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja www.teleste.com ja seuraa @telestecorp Twitterissä.

Toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 611 tai 0400 747 488