TELENET VALITSEE TELESTEN GIGA-VERKKOPROJEKTIN TOIMITTAJAKSI

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE    2.3.2015  klo 13:00

TELENET VALITSEE TELESTEN GIGA-VERKKOPROJEKTIN TOIMITTAJAKSI

Teleste on solminut raamisopimuksen Telenetin kanssa tilaajaverkon toimituksista Telenetin Giga–verkkoinvestointia varten. Raamisopimuksen puitteissa Teleste toimittaa Telenetille vahvistimia, jotka mahdollistavat uuden DOCSIS 3.1 standardin mukaisten laajakaistapalveluiden jakelun. DOCSIS 3.1 mahdollistaa usean gigabitin laajakaistanopeuksien tarjoamisen kuluttajille. Telenetin tarkoituksena on sisällyttää Telesten passiivituotteet raamisopimuksen osaksi.

Telenetin investointi tulee olemaan merkittävimpiä tilaajaverkon päivitysprojekteja Euroopan kaapelitoimialalla. Teleste valittiin tiukan tarjouskilpailuprosessin jälkeen. Telesten eduiksi nähtiin tuotteiden erinomainen suorituskyky, kilpailukykyinen hinta sekä Telesten asema Telenetin luottotoimittajana. Sopimuksen arvo voi saavuttaa 15 miljoonaa euroa vuosien 2015-2019 aikana. Sopimus on jatkoa aikaisempaan raamisopimukseen Telenetin kanssa.

Telenet on johtava telekommunikaatiopalvelujen tarjoaja Flanderin ja Brysselin alueilla Belgiassa. Telenet keskittyy televisio-, laajakaista- sekä kiinteän ja mobiiliverkon puhepalveluihin. Giga verkkoinvestoinnilla Telenetin tavoite on tarjota kuluttajilleen yli yhden gigabitin/s laajakaistanopeuksia tulevina vuosina.

Teleste on kansainvälinen teknologiakonserni, joka kehittää ja tarjoaa video- ja laajakaistateknologioita sekä niihin liittyviä palveluita. Teknologiatarjontamme edistää päivittäisen elämän sujuvuutta ja turvallisuutta. Liiketoimintamme ydin on video – videon ja datan käsittely, siirto ja hallinta. Asiakaskuntamme koostuu kaapeli- ja teleoperaattoreista sekä julkisen sektorin organisaatioista. Toimintamme on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Video and Broadband Solutions ja Network Services. Molemmilla alueilla olemme maailman johtavia yrityksiä ja teknologisia edelläkävijöitä. Video and Broadband Solutions keskittyy tilaajaverkkojen ja videovalvonta- ja informaatiosovellusten tuoteratkaisuihin. Network Services tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluita verkkojen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon. Vuonna 2014 Telesten liikevaihto oli 197 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli yli 1400 henkilöä. Telestellä on koko maailman kattava toimipisteverkosto ja yli 90 % liikevaihdosta kertyy Suomen ulkopuolelta. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja: www.teleste.com

Toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 866 tai 0400 747 488