Teleste jatkaa yhteistyötä Alstomin kanssa toimittamalla junajärjestelmäratkaisun Coradia Stream-juniin Italiassa

TELESTE OYJ    SIJOITTAJAUUTINEN    15.3.2019  KLO 11:00

TELESTE JATKAA YHTEISTYÖTÄ ALSTOMIN KANSSA TOIMITTAMALLA JUNAJÄRJESTELMÄRATKAISUN CORADIA STREAM-JUNIIN ITALIASSA

Teleste jatkaa yhteistyötä johtavan, integroituja liikennejärjestelmiä valmistavan Alstomin kanssa. Teleste toimittaa junajärjestelmäratkaisut Alstomin Coradia Stream-juniin, jotka on suunniteltu julkisen liikenteen operaattoreiden käyttöön Italiassa ja joita Trenitalia käyttää nimellä POP. Nyt sovitut toimitukset alkavat vuonna 2019 ja ne jatkavat Telesten ja Alstomin välistä yhteistyötä, joka käynnistettiin vuonna 2017 solmitulla raamisopimuksella.

Telesten toimitukset sisältävät yhtiön matkustajainformaatiojärjestelmän (PIS), junavaunujen videovalvontajärjestelmän, interkommunikaatio- ja PA-järjestelmät sekä TFT- ja LED-näytöt. Junajärjestelmäratkaisu on kokonaisuudessaan suunniteltu edistämään helpompaa, turvallisempaa ja viihdyttävämpää matkustamista ja se tukee myös junajärjestelmien hallintaa ja saumatonta integroitumista osaksi laajempia julkisen liikenteen ekosysteemejä.

Alstomin junat on suunniteltu luomaan matkustajille erinomaisen matkustuskokemuksen lisäämällä matkustajainformaatiota sekä palvelujen saavutettavuutta, käytettävyyttä ja ylläpitoa. Telesten junajärjestelmäratkaisu tarjoaa Alstomille lisäksi korkealaatuisia junateknologioita, joiden avulla on helppo mukautua julkisen liikenteen ja matkustajien tarpeisiin tulevaisuudessa. Integroidun ratkaisun avulla operaattorin valvomo voi esimerkiksi etähallinta ja jakaa matkustajainformaatiota ja muuta sisältöä, kuten mainoksia, suoraan junassa oleville näytöille. Myös komentoja ja viestejä voidaan toimittaa IP-verkon yli liikkuviin junavauhuihin samalla, kun junien videovalvontajärjestelmä auttaa parantamaan matkustajien turvallisuutta välittämällä niistä reaaliaikaista live-kuvaa.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2018 Telesten liikevaihto oli 250 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1400 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

LISÄTIETOJA: Jukka Rinnevaara, puh:02 2605 611