Teleste käynnistää muutosneuvottelut

31.8.2023 klo 11.05

TELESTE KÄYNNISTÄÄ MUUTOSNEUVOTTELUT

Teleste Oyj aloittaa yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut toimenpiteistä, joiden tavoitteena on toiminnan sopeuttaminen ja kannattavuuden parantaminen. Neuvottelut voivat johtaa irtisanomisiin, lomautuksiin ja osa-aikaistuksiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Sopeuttamistarpeen syynä on heikentynyt markkinakysyntä loppuvuoden 2023 ja alkuvuoden 2024 aikana, sekä konsernin kasvaneet kustannukset. Suunnitelluilla toimenpiteillä pyritään sopeuttamaan liiketoiminnan kulurakennetta vallitsevaan markkinatilanteeseen lyhyellä aikavälillä ja turvaamaan yhtiön kannattavuus ja kasvuedellytykset myös pidemmällä aikavälillä.

Neuvottelut koskevat Teleste Oyj:n henkilöstöä kaikissa toimipisteissä Suomessa. Työvoiman pysyväksi vähennystarpeeksi on arvioitu enintään 25 henkilöä. Lisäksi loppuvuoden aikana haetaan väliaikaisia kulusäästöjä, joilla saattaa olla lomautusvaikutuksia.

Esa Harju

Yhteydenotot:

Mirkka Lamppu, viestintäjohtaja,
Teleste Oyj, +358 2 2605 611,
mirkka.lamppu@teleste.com

Telesten teknologioilla ja tuotteilla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa niin virtuaalisesti kuin maailmanlaajuisen myyntiverkoston kautta. Vuonna 2022 Telesten liikevaihto oli 165,0 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 860 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme www.teleste.com.