Teleste lisää sijoittajaviestinnän avoimuutta

4.5.2023, klo 8.30

TELESTE LISÄÄ SIJOITTAJAVIESTINNÄN AVOIMUUTTA

Teleste lisää avoimuutta taloudelliseen raportointiinsa vuoden 2023 alusta alkaen. Teleste lisää tämän vuoden alusta alkaen neljännesvuosittaiseen taloudelliseen raportointiinsa saadut tilaukset, tilauskannan ja liikevaihdon erikseen kahdesta liiketoimintayksiköstään, "Broadband Networks" ja "Public Safety and Mobility". Näitä liiketoimintayksiköiden nimiä tullaan jatkossa myös johdonmukaisesti käyttämään aina kun liiketoimintayksikköihin viitataan.

"Olemme yrityksessämme sitoutuneet edistämään avointa viestintää ja rakentamaan luottamusta sidosryhmiemme kanssa. Tämän tavoitteemme mukaisesti pyrimme lisäämään avoimuutta taloudellisessa raportoinnissa ja viestinnässä. Yksi näistä toimista on raportoida tietyt taloudelliset tiedot erikseen kunkin liiketoimintayksikkömme osalta", sanoo yhtiön toimitusjohtaja Esa Harju.

"Lisätäksemme läpinäkyvyyttä ja palvellaksemme markkinoita paremmin, julkaisemme tiettyjä taloudellisia tunnuslukuja liiketoimintayksikkötasolla. Tämä auttaa analyytikoita ja sijoittajia ymmärtämään liiketoimintaamme paremmin", Telesten talousjohtaja Juha Hyytiäinen lisää.

Broadband Networks -liiketoiminnassa toimitamme laajakaistaverkkojen tuotteita ja palveluja tietoliikenneoperaattoreille. Public Safety and Mobility -liiketoimintayksikkö tarjoaa tuotteita ja ratkaisuja joukkoliikenneoperaattoreille, junavalmistajille ja yleisen turvallisuuden sektorille.

Esa Harju, toimitusjohtaja

investor.relations@teleste.com

Telesten teknologialla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuuden julkisilla paikoilla ja opastavat joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa maailmanlaajuisesti. Vuonna 2022 Telesten liikevaihto oli 165,0 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 860 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme www.teleste.com ja seuraa tiliämme @telestecorp Twitterissä.