TELESTE PÄIVITTÄÄ JA LAAJENTAA PARIISIN POLIISIN VIDEOVALVONTAJÄRJESTELMÄÄ

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE    13.7.2016    KLO 10:00

TELESTE PÄIVITTÄÄ JA LAAJENTAA PARIISIN POLIISIN VIDEOVALVONTAJÄRJESTELMÄÄ

Teleste on saanut tilauksen S-VMX-videovalvontaratkaisunsa toimittamisesta Pariisin poliisille. Kyseessä on Préfecture de Policen videovalvonta-järjestelmän päivittäminen ja laajentaminen.

Tilauksen arvo yhdessä muutama viikko sitten samaan projektiin saadun tilauksen kanssa on noin 2,5 miljoonaa euroa, ja siihen sisältyy laitteistoja, ohjelmistoja sekä palveluja, mukaan lukien erittäin tehokas tallennusalusta. Toimitukset on tarkoitus toteuttaa pääosin vuoden 2016 toisella puoliskolla, ja kauppa edustaa uutta vaihetta Telesten Préfecture de Policelle ja tämän vuoteen 2026 ulottuvan sopimuskumppanin, IRIS-konsortiolle tarjotuissa palveluissa.

Telesten videovalvontajärjestelmään, joka oli käytössä mm. jalkapallon EM-kisoissa, tullaan muun muassa liittämään full HD–toiminnallisuus ja tarkoituksena on laajentaa järjestelmä kattamaan useita kymmeniä tuhansia kameroita Pariisin alueella. Järjestelmään on myös tarkoitus integroida Pariisin metron ja Ranskan kansallisten rautateiden, SNCF:n, järjestelmiä minkä lisäksi siihen tullaan yhdistämään useita olemassa olevia kolmansien osapuolien turvajärjestelmiä.

Teleste on kansainvälinen teknologiakonserni, joka kehittää ja tarjoaa video- ja laajakaistateknologioita sekä niihin liittyviä palveluita. Teknologiatarjontamme edistää päivittäisen elämän sujuvuutta ja turvallisuutta. Liiketoimintamme ydin on video – videon ja datan käsittely, siirto ja hallinta. Asiakaskuntamme koostuu kaapeli- ja teleoperaattoreista sekä julkisen sektorin organisaatioista. Toimintamme on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Video and Broadband Solutions ja Network Services. Molemmilla alueilla olemme maailman johtavia yrityksiä ja teknologisia edelläkävijöitä. Video and Broadband Solutions keskittyy tilaajaverkkojen ja videovalvonta- ja informaatiosovellusten tuoteratkaisuihin. Network Services tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluita tilaajaverkkojen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon. Vuonna 2015 Telesten liikevaihto oli 248 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli noin 1500 henkilöä. Telestellä on koko maailman kattava toimipisteverkosto ja yli 95 % liikevaihdosta kertyy Suomen ulkopuolelta. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja: www.teleste.com

Jukka Rinnevaara, puh 02 2605 611 tai 0400 747 488