Telesten hallituksen puheenjohtaja vaihtuu

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE   4.10.2017    KLO 18:00

TELESTEN HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VAIHTUU

Telesten suurin omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Timo Miettinen on päättänyt luopua yhtiön hallituksen puheenjohtajuudesta. Telesten hallitus on tänään 4.10. pitämässään kokouksessa valinnut uudeksi puheenjohtajakseen Pertti Ervin. Miettinen jatkaa yhtiön hallituksen jäsenenä.

Pertti Ervillä on pitkäaikainen kokemus useiden teknologia- ja operaattoriliiketoimintaa harjoittavien pörssiyhtiöiden hallituksista. Hän on toiminut aikaisemmin mm. F-Secure Oyj:n ja Comptel Oyj:n hallituksien puheenjohtajana. Ervi on vaikuttanut myös useiden kasvuyhtiöiden hallituksissa.

Timo Miettinen: ”Yhtiö haluaa käyttää parhaalla mahdollisella tavalla hallituksen jäsenten erityisosaamista. Ervillä on laaja kokemus teknologiayhtiöiden hallituksien johtamisesta. Telesten toimiala kehittyy nopeasti ja yhtiöllä on lähivuosina edessään merkittäviä strategisia valintoja.”

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2016 Telesten liikevaihto oli 260 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli yli 1500 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja www.teleste.com ja seuraa @telestecorp Twitterissä.

Timo Miettinen, puh 0400 713027
Pertti Ervi, puh +33 6 85839153