Telesten osakepohjaiset pitkän aikavälin kannustinohjelmat 2023

9.2.2023 klo 09.30

TELESTEN OSAKEPOHJAISET PITKÄN AIKAVÄLIN KANNUSTINOHJELMAT 2023

Teleste Oyj:n hallitus perusti vuonna 2022 osakepohjaisen kannustinohjelman, joka koostuu kolmesta Telesten avainhenkilöille suunnatusta osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä (LTI -ohjelma 2022). LTI-ohjelman keskeiset ehdot julkaistiin pörssitiedotteella 10.2.2022.

Hallitus on päättänyt, että LTI-ohjelman kohderyhmään kuuluu vuonna 2023 noin 33 avainhenkilöä.

Lisäosakejärjestelmä

Sitouttamisjaksolta 2023–2025 maksettavien palkkioiden bruttomäärä vastaa yhteensä enintään noin 32 000 Teleste Oyj:n osakkeen arvoa. Sitouttamisjakson 2023–2025 tämänhetkinen arvo on yhteensä enintään noin 140 000 euroa arvioituna tätä tiedotetta edeltävän kaupankäyntipäivän keskikurssin perusteella sillä oletuksella, että osallistujat täyttävät sijoitusedellytyksen kokonaisuudessaan.

Osakepalkkiojärjestelmä

Ansaintajaksolla 2023–2025 palkkiot perustuvat konsernin kumulatiiviseen oikaistuun liiketulokseen (EBIT) ja Telesten osakkeen kokonaistuottoon (TSR) tilikausina 2023–2025.

Ansaintajaksolta 2023–2025 maksettavien palkkioiden bruttomäärä vastaa yhteensä enintään noin 373 000 Teleste Oyj:n osakkeen arvoa. Voidakseen osallistua ansaintajaksolle 2023–2025 henkilön on osallistuttava lisäosakejärjestelmän sitouttamisjaksolle 2023–2025.

Ansaintajakson 2023–2025 tämänhetkinen arvo on yhteensä enintään noin 620 000 euroa arvioituna tätä tiedotetta edeltävän kaupankäyntipäivän keskikurssin perusteella sillä oletuksella, että osallistujat täyttävät lisäosakejärjestelmän sitouttamisjakson 2023–2025 sijoitusedellytyksen kokonaisuudessaan.

Yleistä

Järjestelmien mahdolliset palkkiot maksetaan keväällä 2026 osittain Teleste Oyj:n osakkeina ja osittain rahana. Järjestelmien perusteella maksettavien palkkioiden määrää leikataan, jos hallituksen asettamat enimmäismäärät sitouttamis- ja ansaintajaksoilta 2023–2025 maksettaville palkkioille saavutetaan.

Hallitus arvioi, että LTI-ohjelman yhteydessä ei anneta uusia osakkeita eikä LTI-ohjelmalla siten ole laimennusvaikutusta Telesten rekisteröityyn osakemäärään.

Tuomas Vanne, henkilöstöjohtaja puh. +358 2 2605 611

Jakelu:

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2022 Telesten liikevaihto oli 165 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli noin 860 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.