Telesten tytäryhtiö Cableway allekirjoittaa uuden kolmen vuoden kumppanuussopimuksen Vodafone Germany:n kanssa

TELESTE OYJ       PÖRSSITIEDOTE     8.5.2018   klo 09:30

TELESTEN TYTÄRYHTIÖ CABLEWAY ALLEKIRJOITTAA UUDEN KOLMEN VUODEN KUMPPANUUSSOPIMUKSEN VODAFONE GERMANY:N KANSSA

Telesten tytäryhtiö Cableway AG on allekirjoittanut uuden kolmen vuoden strategisen kumppanuussopimuksen Vodafone Germany:n kanssa Vodafonen saksalaisten kaapeliverkkoasiakkaiden asennus-, ylläpito- ja huoltopalveluista.

Sopimuksella varmistetaan yhteistyön jatkuminen Vodafone Germany:n kanssa jo vuotta ennen edellisen sopimuksen päättymistä. Sopimuksen arvon arvioidaan olevan yli 200 miljoonaa euroa koko sopimuskaudella, ja se vahvistaa Cablewayn palveluliiketoiminnan pitkän aikavälin kannattavuutta ja kestävyyttä sekä tarjoaa uusia kasvumahdollisuuksia Telesten liiketoiminnalle Saksassa.

Yhteistyö Vodafone Germany:n kanssa on jatkunut jo vuodesta 2008 lähtien, jolloin yhtiö ulkoisti osan kaapeliverkkojensa teknisistä palveluista Cablewaylle. Vodafonen ja Cablewayn pitkäaikainen yhteistyö ja sopimuksen ennakoitu uusiminen ovat osoitus poikkeuksellisen läheisestä ja luottamukseen perustuvasta kumppanuudesta.

Uusi sopimus tukee Cablewayn tuottavuuden parantamisohjelman jatkuvaa toteuttamista sekä mahdollistaa yhtiön toimintojen kasvun ja laajenemisen suuremman lisäarvon palveluihin.

Vodafone Germany on johtava telekommunikaatioyhtiö ja Saksan suurin kaapelitelevisio-operaattori, joka tarjoaa asiakkailleen kiinteän laajakaistapalvelun lisäksi puhelin-, internet- sekä TV-palvelut. Gigabit yhtiönä, Vodafone on avainasemassa Saksan 5G infrastruktuurin luomisessa. Düsseldorfissa sijaitseva yhtiö investoi jatkuvasti yhä nopeampaan kiinteään-ja mobiiliverkkoon edesauttaen Saksan etenemistä kohti gigabit-yhteiskuntaa. Vodafone Germany tarjoaa kattavan ICT tuoteperheen yritysasiakkailleen, yhdistäen ihmiset ja eri oheislaitteet, mahdollistaen turvalliset yritysten tietoverkot sekä varastoiden yhtiöiden datatiedostoja saksalaiseen pilveen. Noin 90% kaikista DAX-listatuista yhtiöistä ja viisitoista Saksan kuudestatoista osavaltiosta ovat jo Vodafonen asiakkaita. Vodafone Germanyn 46 miljoonaa SIM korttia, 6,5 miljoonaa kiinteän laajakaistan asiakasta ja sen lukuisat digitaaliset ratkaisut toivat yhtiölle viime tilikaudella 10 miljardin euron liikevaihdon.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2017 Telesten liikevaihto oli 235 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1500 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Jukka Rinnevaara, puh. 02 2605 611
Varatoimitusjohtaja Johan Slotte, puh. 040 5546211