Telesten tytäryhtiöön kohdistunut rikos – poliisitutkinta asiassa on kesken

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE    6.3.2019  KLO 14:45

TELESTEN TYTÄRYHTIÖÖN KOHDISTUNUT RIKOS – POLIISITUTKINTA ASIASSA ON KESKEN

Telesten tytäryhtiöön kohdistunut rikos – poliisitutkinta asiassa on kesken

Telesten ulkomaisen tytäryhtiön epäillään joutuneen rikoksen kohteeksi. Epäillyt tekijät ovat identiteettivarkaudella ja muilla mahdollisilla lainvastaisilla toimilla saaneet Telesten tytäryhtiön suorittamaan aiheettomia maksuja noin 7 miljoonaa euroa kolmansille tahoille. Teleste on tehnyt tutkintapyynnön viranomaisille asiaan liittyvissä maissa ja antaa viranomaisille kaiken tukensa, jotta varat saataisiin mahdollisimman kattavasti takaisin ja mahdolliseen rikolliseen tekoon syyllistyneet tekijät saataisiin vastuuseen.

Telestellä on konsernin kattava vakuutusturva, jonka korvausedellytyksiä asian osalta selvitetään. Asiasta mahdollisesti aiheutuvat menetykset ovat satunnaisia kuluja, jotka eivät vaikuta Telesten operatiiviseen tuloksentekokykyyn eivätkä vaaranna Telesten maksuvalmiutta.

Koska poliisitutkinta asiassa on kesken, ei Teleste tässä vaiheessa anna asiasta lisätietoa. Teleste antaa mahdollisuuksien mukaan asiasta myöhemmin lisätietoja.

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2018 Telesten liikevaihto oli 250 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1400 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.