Tulosvaroitus: Telesten tytäryhtiöön kohdistunut rikos, minkä johdosta Teleste kirjaa kertaluonteisia kuluja arviolta 7 miljoonaa euroa. Teleste täsmentää vuoden 2019 taloudellisia näkymiä

TELESTE OYJ    PÖRSSITIEDOTE    6.3.2019  KLO 14:50

TULOSVAROITUS: TELESTEN TYTÄRYHTIÖÖN KOHDISTUNUT RIKOS, MINKÄ JOHDOSTA TELESTE KIRJAA KERTALUONTEISIA KULUJA ARVIOLTA 7 MILJOONAA EUROA. TELESTE TÄSMENTÄÄ VUODEN 2019 TALOUDELLISIA NÄKYMIÄ

Telesten ulkomaisen tytäryhtiön epäillään joutuneen rikoksen kohteeksi, mistä aiheutuvat menetykset ovat kertaluonteisia kuluja. Asiasta on tiedotettu erikseen 6.3.2019.

Koska Teleste ei tässä vaiheessa pysty arvioimaan mahdollisten vakuutuskorvausten ja takaisin saatavien varojen määrää, kirjaa yhtiö tässä vaiheessa täysimääräisesti noin 7 miljoonan euron kertaluontoisen kulun, joka raportoidaan liiketoiminnan muissa kuluissa kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Tästä syystä Teleste alkaa raportoida vaihtoehtoisena tunnuslukuna oikaistua liiketulosta, josta mahdollisesta rikoksesta syntynyt arviolta 7 miljoonan euron erä on eliminoitu ja tarkentaa kuluvan vuoden ohjeistustaan.

Uusi ohjeistus vuoden 2019 näkymistä
Teleste odottaa yhtiön liikevaihdon pysyvän vuoden 2018 tasolla (250,3 M€). Oikaistun liiketuloksen arvioidaan kasvavan vuotta 2018 korkeammaksi (9,7 M€).

Aikaisempi ohjeistus vuoden 2019 näkymistä
Teleste odottaa yhtiön liikevaihdon pysyvän vuoden 2018 tasolla (250,3 M€). Liiketuloksen arvioidaan kasvavan vuotta 2018 korkeammaksi (9,7 M€).

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut kotiisi, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2018 Telesten liikevaihto oli 250 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 1400 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

LISÄTIETOJA: Jukka Rinnevaara, puh. 02 2605 611