Uusi strategiajohtaja Linda Kallas astui ohjaamaan Telesten strategiatyötä

Turku – 8.6.2023 – Teleste ilmoitti maaliskuussa 2023 nimittäneensä yhtiön strategiajohtajaksi diplomi-insinööri Linda Kallaksen, joka aloitti työnsä osana yhtiön johtoryhmää 1.6.2023. Uuden strategiajohtajan myötä Teleste haluaa vahvistaa ja kehittää pidemmän aikavälin strategiatyötään ja viestiä tavoitteistaan entistä selkeämmin myös sidosryhmilleen.

”Strategiajohtajan tehtävä on Telestellä uusi ja lähden rakentamaan sitä innostuneena ja uteliaasti tulevaisuuteen katsoen. Laajakaistaverkkoteknologioiden sekä modernien videovalvonta- ja informaatioratkaisujen merkitys ihmisten arjen sujuvuuden ja turvallisuuden kannalta on entisestään kasvamassa. Telestellä on näiden toimialojen arvostettuna toimijana erinomainen mahdollisuus pärjätä muuttuvilla markkinoilla vahvan asiakaskeskeisyyden ja teknologisen innovointikykynsä ansiosta. Tarkoituksenamme on kirkastaa sitä, mitkä ovat Telesten tavoitteet myös pitemmällä tähtäimellä ja millä konkreettisilla keinoilla ne saavutetaan,” kertoo Linda Kallas.

Telesten asiakkaita ovat muun muassa merkittävät eurooppalaiset teleoperaattorit ja maailman johtavat junavalmistajat. Asiakaskuntaan kuuluu myös julkisesta turvallisuudesta vastaavia viranomaisia sekä joukkoliikenneoperaattoreita niin Euroopassa kuin muuallakin maailmassa. Lisäksi yhtiö on laajentamassa toimintaansa erityisesti Pohjois-Amerikan laajakaistamarkkinassa.

”Myös Telesten asiakkaille ympäristö- ja vastuullisuusnäkökulmien merkitys kasvaa ja ne tulevatkin olemaan strategiamme keskiössä entistä vahvemmin. Edistyneet tuoteratkaisumme esimerkiksi analytiikan ja diagnostiikan saralla mahdollistavat jo nyt asiakkaillemme aiempaa kestävämmän ja turvallisemman toiminnan,” jatkaa Linda Kallas.

Teleste toimii kilpailluilla korkean teknologian markkinoilla ja molemmat markkinat ovat jatkuvassa muutoksessa. Molemmat liiketoiminnat vaativat tulevina vuosina myös merkittäviä investointeja saavuttaakseen pidemmän aikavälin strategiset tavoitteensa.

Huippunopea internet, turvalliset kaupunkitilat, sujuva joukkoliikenne uutena telesteläisenä on ollut kiehtovaa ymmärtää, miten monella meistä on arkipäivässämme kosketus yhtiön tuotteisiin, vaikkemme sitä itse useinkaan huomaa. Strategisten tavoitteidemme lisäksi haluamme viestiä entistä selkeämmin sidosryhmillemme myös siitä, mitä Teleste oikeastaan tekee ja miten kädenjälkemme näkyy yhteiskunnassa” kertoo Linda Kallas.

Esa Harju, toimitusjohtaja

investor.relations@teleste.com
Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2022 Telesten liikevaihto oli 165 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli noin 860 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme www.teleste.com ja seuraa tiliämme @telestecorp Twitterissä.