VodafoneZiggo jatkaa tilaajaverkkonsa parantamista Telesten teknologialla

TURKU, 30.8.2022 – Teleste on saanut VodafoneZiggolta merkittävän tilauksen, joka sisältää erilaisia verkkokomponentteja operaattorin verkon parannusten turvaamiseksi vuodesta 2023 alkaen. Tilatut komponentit, joihin sisältyy laajakaistavahvistimia ja RF-passiiveja, ovat osa VodafoneZiggon käynnissä olevaa valtakunnallista verkon päivitystä, jonka tavoitteena on varmistaa huippuluokan laajakaistapalvelut asiakkaille.

VodafoneZiggo on Alankomaiden johtava laajakaista- ja internetpalvelujen tarjoaja kuluttajille ja yrityksille, ja sen tilaajaverkossa on yli 7,3 miljoonaa kotitaloutta. Yhtiö on suurimpiin kansainvälisiin televisio- ja laajakaistayhtiöihin kuuluvan Liberty Globalin ja maailman suurimpiin televiestintäyhtiöihin kuuluvan Vodafone Groupin yhteisyritys.

”Olemme vakaasti päättäneet jatkaa verkkoinvestointeja, jotta voimme tarjota parasta palvelua asiakkaillemme. Tuotteiden laadun ja suorituskyvyn osalta Teleste on osoittanut pystyvänsä täyttämään tarpeemme ja varmistamaan verkkomme jatkuvaan kehittämiseen tarvittavien verkkotuotteiden saatavuuden”, VodafoneZiggon kiinteiden verkkojen johtaja Leo-Geert van den Berg kertoo.

”VodafoneZiggo tarjoaa maanlaajuiselle asiakaskunnalleen erinomaisia laajakaistapalveluja ja yhtiön  tuotteiden laatu- ja suorituskykyvaatimukset ovatkin Euroopan tiukimpia. Tämä sopii hyvin Telesten liiketoimintalogiikkaan, ja olemme iloisia, että VodafoneZiggo on valinnut meidät turvaamaan toimituksensa vuodelle 2023 ja siitä eteenpäin. Yhtiöillämme on pitkä yhteistyön perinne, ja VodafoneZiggo on yksi Telesten merkittävimmistä moniverkko-operaattoriasiakkaista sekä yksi niistä, jotka asettavat riman verkon kapasiteetin ja suorituskyvyn kehittämiselle”, sanoo Telesten Networks-liiketoiminnan johtaja Hanno Narjus.

Teleste keskittyy innovatiivisiin ja tehokkaisiin tilaajaverkkoratkaisuihin, jotka on suunniteltu tukemaan asiakkaitamme uuden sukupolven teknologiaratkaisuissa. Tuotteidemme avulla operaattorit voivat siirtyä sujuvasti hajautettuun verkkoarkkitehtuuriin sekä käyttämään korkeampia meno- ja paluusuunnan taajuuksia, joita tarvitaan multi-gigabit-luokan laajakaistapalvelujen tarjoamiseen kaapeliverkkojen kautta. Lisätietoja aiheesta on saatavissa englanniksi verkkosivustollamme.

Mirkka Lamppu
Viestintäjohtaja, Teleste Oyj
mirkka.lamppu@teleste.com

Telesten integroitu tuote- ja palvelutarjonta auttaa rakentamaan ja ylläpitämään verkottuneempaa yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat televisio- ja laajakaistapalvelut sinulle, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Olemme yhteydessä asiakkaisiimme maailmanlaajuisen toimipiste- ja kumppaniverkostomme avulla. Vuonna 2021 Telesten liikevaihto oli 144 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli noin 860 työntekijää. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.teleste.com sekä seuraamalla Telesteä Twitterissä käyttäjätunnuksella @telestecorp.